Ράδιο Κόσμος Ζάντε . . . -    www.radiocosmoszante.com    Καινοτομεί παρέχοντας τρία μουσικά κανάλια , σήμερα η ομάδα του , πιο ώριμη από ποτέ , με υπερηφάνεια και αφοσίωση , αγωνίζεται για να φθάνουν στ ‘αυτιά σας οι ωραιότερες μουσικές. -    radiocosmoszakynthos.gr    Εκτός από τις μεγάλες και επιτυχημένες κυκλοφορίες όλων των ειδών ( House - EDM - Pop-Rnb ) φιλοξενούνται Dj sets αυστηρά επιλεγμένα επιτυχημένων disc jockeys της χώρας μας καθώς και του εξωτερικού . -    www.radiocosmoszantelive.gr   Ράδιο Κόσμος Ζάντε το ραδιόφωνο που δίνει ζωή στη μουσική , συντονίσου και άστο να παίζει ! ! !

Radio Cosmos Zante

Αφιερώματα - Έλληνες Καλλιτέχνες


Τέσσερα χρόνια χωρίς τον Παντελή Παντελίδη: Ο μηχανικός των ψυχών μας




Τέσσερα χρόνια χωρίς τον Παντελή Παντελίδη: Ο μηχανικός των ψυχών μας

Τέσσερα χρόνια μετά το τραγικό φινάλε, ο Παντελής Παντελίδης παραμένει ένας από τους μεγάλους πρωταγωνιστές στην ελληνική μουσική.18 Φεβρουαρίου 2016. Μία ημέρα που ξημέρωσε σαν όλες τις υπόλοιπες και έμελλε να μείνει βαθιά χαραγμένη στις μνήμες μας. Είναι η ημέρα που θα θέλαμε όλοι να ξεχάσουμε, που θα θέλαμε όλοι να μην είχε συμβεί. Όμως είμαστε υποχρεωμένοι να θυμόμαστε εκείνο πρωινό που σκόρπισε απέραντη θλίψη και οδυνηρό σπαραγμό σε όσους αγάπησαν τον Παντελή Παντελίδη και τον ρίζωσαν ακόμη βαθύτερα στις καρδιές τους. Η αποφράδα ημέρα όπου σίγησε για πάντα η φωνή που είχε αγγίξει τις ψυχές μας. Ο Παντελής Παντελίδης ήταν η ονειρική περίπτωση του αυτοδημιούργητου – αυτοδίδακτου μουσικού και τραγουδιστή που κατέκτησε «εν μία νυκτί» ολόκληρη τη χώρα. Ήταν το έμφυτο φωνητικό ταλέντο, ο αυθορμητισμός στη γραφή που ήταν αναπόφευκτο να μην προσελκύσει τη συζήτηση. Ήταν ο ευαίσθητος τραγουδιστής που προσέγγισε με αμεσότητα ένα αξιοσημείωτο αριθμητικά κομμάτι του κοινού, το οποίο του εξέφρασε πρωτόγνωρη αγάπη. Ανέτρεψε τα δεδομένα, σάρωσε, απομυθοποίησε το στερεότυπο των αστέρων. Συνθετικά πάτησε πάνω σε καθαρές φόρμες του λαϊκού τραγουδιού, διατηρώντας γνήσια και ανόθευτα τα ακούσματά του. Ήταν το «φαινόμενο», ο χαρακτηρισμός που το απέδωσαν τα μέσα ενημέρωσης.«Ο άνθρωπος πολλές φορές συναντά το πεπρωμένο του στο δρόμο που διάλεξε για να το αποφύγει», είχε αναφέρει ο Γάλλος συγγραφέας Bernard Le Bovier de Fontenelle (1657 – 1757). Από την ηλικία των επτά ετών, ο Παντελής Παντελίδης ακολουθούσε ελπιδοφόρα καριέρα στο ποδόσφαιρο, αγωνιζόμενος στη θέση του επιθετικού. Σε ηλικία 17 ετών, κατά τη διάρκεια ιατρικών τεστ από ομάδες που ενδιαφέρονταν για την περίπτωσή του, διαπιστώθηκε ότι έπασχε από μυοκαρδιοπάθεια. Ο νεαρός ποδοσφαιριστής που ονομαζόταν Παντελής Παντελίδης έπρεπε να αποσυρθεί από τους αγωνιστικούς χώρους για να προστατεύσει τη ζωή του. Ο δρόμος που διάλεξε για να αποφύγει το πεπρωμένο του ήταν να δώσει Πανελλήνιες και να περάσει στη Σχολή Μονίμων Υπαξιωματικών Ναυτικού (ΣΜΥΝ) και στη συνέχεια να υπηρετήσει για δέκα χρόνια στο πολεμικό ναυτικό ως υπαξιωματικός. Τελικά τον κέρδισε η άλλη μεγάλη αγάπη που είχε, εκτός από το ποδόσφαιρο: Το τραγούδι. Το τραγούδι χάρισε στον Παντελή Παντελίδη τεράστια επιτυχία και απέραντη αγάπη. Το τραγούδι τον βοήθησε να πραγματοποιήσει τα μεγαλύτερα όνειρά του. Ο Παντελής Παντελίδης διάλεξε το δρόμο του υπαξιωματικού στο Πολεμικό Ναυτικού και μετέπειτα του τραγουδιστή για να αποφύγει το πεπρωμένο που καραδοκούσε στην περίπτωση που θα συνέχιζε την επαγγελματική πορεία του στο ποδόσφαιρο. Σε αυτόν το δρόμο όμως συνάντησε το «πεπρωμένο». Στο απόγειο της δόξας του κι ενώ είχε ακόμα τόσα πολλά να προσφέρει.Αρχίζει από τότε που γεννιόμαστε. Τον κοιτάζουμε συνεχώς κατάματα. Τον φοβόμαστε αλλά και τον αγνοούμε. Ζούμε προσδοκώντας να αποφύγουμε το απευκταίο. Με το θάνατο του Παντελή Παντελίδη δεν έσβησαν τα φώτα. Το νήμα της ζωής του κόπηκε νωρίς και άδοξα, όμως όσα πρόλαβε να κάνει στη σύντομη καριέρα του στη δισκογραφία, που διήρκεσε περίπου τριάμισι χρόνια, αρκούσαν για να λατρευτεί όσο κανένας άλλος καλλιτέχνης τα τελευταία χρόνια. Το τραγικό φινάλε έδωσε διαστάσεις μύθου στην ιστορία του. Τα φώτα θα σβήσουν όταν θα εξαφανιστεί από τις καρδιές όσων των αγάπησαν. Και αυτό δεν πρόκειται να συμβεί. Ο Παντελής Παντελίδης θα είναι εδώ «για πάντα». Θα είναι εδώ μέσα από τη μουσική προίκα του, τα τραγούδια του. Τραγούδια που εξέφραζαν τη δική του ψυχή και άγγιξαν τις ψυχές του κόσμου. Γι’ αυτό αγαπήθηκε έντονα, επειδή ήταν μηχανικός χιλιάδων ψυχών. Η τέχνη εξουσιάζει το συναίσθημα και ο Παντελής Παντελίδης το κατάφερε στο μέγιστο βαθμό. Ήρθε στη μουσική πραγματικότητα αιφνιδιαστικά και έφυγε με τον ίδιο ακριβώς τρόπο το πρωινό της 18ης Φεβρουαρίου 2016, σε ηλικία 32 ετών.Παντελής Παντελίδης - Πίνω Από Κει Ψηλά Για Σένα.

Δείτε το official music video  ▶ ▶   ΕΔΩ     Καλή ακρόαση!

Σαν σήμερα γεννήθηκε ο αξεπέραστος Δημήτρης Μητροπάνος




Σαν σήμερα γεννήθηκε ο αξεπέραστος Δημήτρης Μητροπάνος

Σήμερα συμπληρώνονται 71 έτη από τη γέννηση του αξεπέραστου Δημήτρη Μητροπάνου. Ο Δημήτρης Μητροπάνος γεννήθηκε στην Αγία Μονή, μία συνοικία των Τρικάλων από την οποία καταγόταν η μητέρα του, στις 2 Απριλίου 1948. Μεγάλωσε χωρίς τον πατέρα του, τον οποίο γνώρισε στα 29 του χρόνια. Μέχρι τα 16 του νόμιζε πως είχε σκοτωθεί στον Εμφύλιο Πόλεμο, όταν ήρθε ένα γράμμα το οποίο έλεγε πως ζει στην Ρουμανία. Ο πατέρας του καταγόταν από ένα χωριό της Καρδίτσας, το Καππά. Από μικρός δούλευε τα καλοκαίρια για να βοηθήσει τα οικονομικά της οικογένειάς του. Πρώτα ως σερβιτόρος στην ταβέρνα του θείου του και ύστερα στις κορδέλες κοπής ξύλων. Μετά την τρίτη Γυμνασίου, το 1964, μετέβη στην Αθήνα να ζήσει με τον θείο του στην οδό Αχαρνών. Προτού τελειώσει το Γυμνάσιο άρχισε να εργάζεται ως τραγουδιστής. Διαβάστε ακόμα: Τα 10 καλύτερα τραγούδια που ερμήνευσε ο Δημήτρης Μητροπάνος Παράλληλα, οργανώθηκε στη Νεολαία των Λαμπράκηδων, καθώς είχε ήδη πολιτικοποιηθεί από νωρίς, δεχόμενος μάλιστα απειλές ότι δε θα τον άφηναν να σπουδάσει λόγω των αριστερών του καταβολών. Στην ίδια ηλικία, έπειτα από παρότρυνση του Γρηγόρη Μπιθικώτση, τον οποίο γνώρισε σε μία συγκέντρωση της εταιρίας του θείου του, στην οποία τραγούδησε, ο Δημήτρης Μητροπάνος επισκέφτηκε την «Columbia». Εκεί ο Τάκης Λαμπρόπουλος του γνώρισε τον Γιώργο Ζαμπέτα, δίπλα στον οποίο θα δουλέψει στα «Ξημερώματα». Τον Ζαμπέτα τον μνημονεύει ως μεγάλο του δάσκαλο και δεύτερο πατέρα.Όπως έχει δηλώσει ο Δημήτρης Μητροπάνος: «Ο Ζαμπέτας είναι ο μόνος άνθρωπος στο τραγούδι ο οποίος με βοήθησε χωρίς να περιμένει κάτι. Με όλους τους υπόλοιπους συνεργάτες μου κάτι πήρα και κάτι έδωσα». Το 1966, συναντάται τυχαία για πρώτη φόρα με τον Μίκη Θεοδωράκη και ερμηνεύει, στη θέση άλλου καλλιτέχνη που τότε ασθενούσε, μέρη από τη «Ρωμιοσύνη» και το «Άξιον Εστί» σε μία σειρά συναυλιών στην Ελλάδα και την Κύπρο. Το 1967, ο Δημήτρης Μητροπάνος ηχογραφεί τον πρώτο του 45άρη δίσκο, με το τραγούδι «Θεσσαλονίκη», σε μουσική Γιώργου Ζαμπέτα και στίχους Ηλία Ηλιόπουλου.Είχε προηγηθεί η ηχογράφηση του τραγουδιού «Χαμένη Πασχαλιά», με τη μουσική του Βασίλη Κουμπή και στίχους του Δημήτρη Ιατρόπουλου. Το τραγούδι λογοκρίθηκε από τη Χούντα και εξαφανίστηκε τελείως.Στην πορεία που χάραξε στο δρόμο του λαϊκού έντεχνου, υπήρξε ένας σημαντικός σταθμός το 1972. Ο συνθέτης Δήμος Μούτσης και ο ποιητής – στιχουργός Μάνος Ελευθερίου κυκλοφορούν τον «Άγιο Φεβρουάριο», με ερμηνευτές τον Μητροπάνο και την Πετρή Σαλπέα, σηματοδοτώντας ένα σταθμό στην ελληνική μουσική.Στη μακρόχρονη πορεία του στο ελληνικό τραγούδι, ο Δημήτρης Μητροπάνος συνεργάστηκε με τους μεγαλύτερους δημιουργούς του λαϊκού αλλά και του έντεχνου τραγουδιού. Η συμμετοχή του σε δίσκους των Λάκη Παπαδόπουλου (με το τραγούδι «Για Να Σ’ Εκδικηθώ») και Νίκου Πορτοκάλογλου («Κλείνω Κι Έρχομαι») αναδεικνύουν εκείνη την εποχή την ευρεία γκάμα της ερμηνείας του και προαναγγέλλουν μια στροφή στον τρόπο ερμηνείας του, που θα οδηγήσει σε μια σειρά από δίσκους που άλλαξαν σε μεγάλο βαθμό την έννοια του καλού σύγχρονου λαϊκού τραγουδιού. Οι συνεργασίες με τον Μάριο Τόκα και το Φίλιππο Γράψα («Η Εθνική Μας Μοναξιά» το 1992 και «Παρέα Μ’ Έναν Ήλιο» το 1994) συνδυάζουν τη λαϊκή υφή και συναίσθημα με τη πιο βαθιά έννοια στίχων και τη χρησιμοποίηση λέξεων πιο επιτηδευμένων. Παράλληλα, η απήχηση των τραγουδιών στην κοινωνία και η εμπορική επιτυχία αναδεικνύουν αυτές τις δημιουργίες ως εργαλεία αλλά και συμπτώματα της εξέλιξης της ελληνικής κοινωνίας. Από το 1992 και μετά την συνεργασία του με τον Μάριο Τόκα ο Μητροπάνος καθιερώνεται στο πάνθεον των Ελλήνων τραγουδιστών.Η πολύ σημαντική συνεργασία με τον Θάνο Μικρούτσικο το 1996, στο δίσκο «Στου Αιώνα Την Παράγκα», σε στίχους Άλκη Αλκαίου, Κώστα Λαχά, Λίνας Νικολακοπούλου και Γιώργου Κακουλίδη, αποτελεί στροφή του ερμηνευτή σε ακόμα πιο «έντεχνες» διαδρομές, διατηρώντας και πάλι την ταυτότητα του λαϊκού. Μετά το 1996 και την πιο επιτυχημένη του συνεργασία στην ελληνική δισκογραφία, ο Μητροπάνος αναγνωρίζεται ως η «Εθνική Φωνή της Ελλάδας».Στις 17 Απριλίου 2012, ο Δημήτρης Μητροπάνος, μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο με οξύ διαρροϊκό σύνδρομο και εμετούς. Εκεί εμφάνισε πνευμονικό οίδημα και μεταφέρθηκε στην Μονάδα Εντατικής Θεραπείας όπου και άφησε την τελευταία του πνοή στις 11:00 το πρωί, σε ηλικία 64 ετών Τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης με έκτακτες μετατροπές των προγραμμάτων τους απέτισαν φόρο τιμής, μεταδίδοντας τραγούδια και βιντεοσκοπήσεις των επιτυχέστερων ερμηνειών του, καθώς και δηλώσεις πολλών που συνεργάστηκαν μαζί του. Ο Δημήτρης Μητροπάνος άφησε παρακαταθήκη έργα υψηλής ποιότητας αλλά και μεγάλης απήχησης στην ελληνική κοινωνία.Θες - Δημήτρης Μητροπάνος.

Δείτε το official music video  ▶ ▶   ΕΔΩ     Καλή ακρόαση!

Σήμερα συμπληρώνονται 72 χρόνια από την ημέρα που γεννήθηκε ο Ντέμης Ρούσσος.




Σήμερα συμπληρώνονται 72 χρόνια από την ημέρα που γεννήθηκε ο Ντέμης Ρούσσος.

Ο Ντέμης Ρούσσος έγινε γνωστός διεθνώς ως μέλος του συγκροτήματος «Aphrodite’s Child» μαζί με τον Βαγγέλη Παπαθανασίου και γνώρισε πολλές επιτυχίες κατά τη διάρκεια της προσωπικής του σταδιοδρομίας, ιδίως τη δεκαετία του 1970. Πούλησε παγκοσμίως πάνω από 70 εκατομμύρια δίσκους. Γεννήθηκε στις 15 Ιουνίου 1946 και μεγάλωσε στην Αλεξάνδρεια. Οι γονείς του Γεώργιος και Όλγα ήταν Έλληνες της Αιγύπτου. Η μητέρα του ήταν γνωστή τραγουδίστρια με το ψευδώνυμο Νέλλη Μασλούμ και ο πατέρας του ήταν μηχανικός και κλασικός κιθαρίστας. Κατά τη διάρκεια της παιδικής του ηλικίας ο Ντέμης Ρούσσος μελέτησε μουσική και ήταν μέλος της βυζαντινής εκκλησιαστικής χορωδίας της Αλεξάνδρειας. Κατά την κρίση του Σουέζ οι γονείς του έχασαν τα πάντα και η οικογένεια μετοίκησε στην Ελλάδα. Μετά από την εγκατάστασή του στην Ελλάδα, συμμετείχε σε διάφορα μουσικά συγκροτήματα αρχίζοντας με τους Idols σε ηλικία 17 χρόνων, όπου γνώρισε τους Βαγγέλη Παπαθανασίου και Λουκά Σιδερά, με τους οποίους αργότερα θα σχημάτιζε τους Aphrodite’s Child. Αργότερα πήγε με τους We Five, ένα συγκρότημα που έπαιζε κυρίως διασκευές και δε γνώρισε σημαντική επιτυχία. Στο ευρύτερο ακροατήριο έγινε γνωστός το 1967 ως μέλος του progressive rock συγκρότηματος Aphrodite’s Child, αρχικά στα φωνητικά και αργότερα και ως μπασίστας. Το ξεχωριστό φωνητικό του ύφος βοήθησε το συγκρότημα σε διεθνή επιτυχία στη Γαλλία και άλλα μέρη της Ευρώπης από το 1968 έως το 1972. Τον Μάιο του 1968 οι Ρούσσος, Παπαθανασίου και Σιδεράς προσπάθησαν να εγκατασταθούν στο Λονδίνο, το τότε διεθνές κέντρο της pop μουσικής, για να ακολουθήσουν διεθνή τους σταδιοδρομία, αλλά τους σταμάτησαν στα σύνορα λόγω προβλημάτων με την άδεια εισόδου τους. Κατευθύνθηκαν υποχρεωτικά στο Παρίσι, εν μέσω των ταραχών, όπου και αποφάσισαν να παραμείνουν, υπογράφοντας συμβόλαιο με την Philips Records. Το πρώτο τους single ήταν το «Rain and Tears», μια σύνθεση του Παπαθανασίου σε στίχους του Boris Bergman με τον Ρούσσο να τραγουδάει με τη χαρακτηριστική του φωνή. Κυκλοφόρησε το καλοκαίρι του 1968 σε όλη την Ευρώπη και σημείωσε αξιοσημείωτη επιτυχία σε πολλές χώρες.Με το συγκρότημα ηχογράφησε αρκετά singles και τρεις δίσκους οι οποίοι γνώρισαν διεθνή επιτυχία. Ο πλέον αξιοσημείωτος είναι το κύκνειο άσμα τους, το concept album «666», το οποίο θεωρείται ένας από τους κλασικότερους progressive rock δίσκους. Ο Ντέμης Ρούσσος συνεργάστηκε σποραδικά με τον Παπαθανασίου και εκτός των Aphrodite’s Child . Το 1970 ηχογράφησαν μαζί το soundtrack της ταινίας «Sex Power» (το οποίο κατά καιρούς αποδίδεται στους Aphrodite’s Child) και το 1977 το «Magic». Η επιτυχέστερη συνεργασία τους ήταν το «Race to the End», μια φωνητική προσαρμογή του μουσικού θέματος από το βραβευμένο με Oscar «Οι Δρόμοι της Φωτιάς», που κυκλοφόρησε και στα ισπανικά με τον τίτλο «Tu Libertad». Το 1982 ο Ντέμης Ρούσσος πήρε μέρος και στο soundtrack της κινηματογραφικής ταινίας «Blade Runner» με το τραγούδι «Tales of the Future».Η προσωπική σταδιοδρομία του Ντέμη Ρούσσου ξεκίνησε το 1971 με το single «We Shall Dance». Αρχικά δεν είχε εμπορική επιτυχία αλλά μέσα από την περιοδεία του στην Ευρώπη έγινε σύντομα ευρύτερα γνωστός ως κορυφαίος τραγουδιστής. Η σταδιοδρομία του έφτασε στο ζενίθ τη δεκαετία του ’70 με πολλές επιτυχημένες κυκλοφορίες. Το «Forever and Ever» ανέβηκε στην κορυφή πολλών charts το 1973, ανάμεσα τους και του βρετανικού το 1976. Άλλες επιτυχίες του ήταν τα «My Friend The Wind», «My Reason», «Velvet Mornings», «Goodbye My Love, Goodbye», «Someday Somewhere» και «Lovely Lady Of Arcadia».Το 1974 κυκλοφόρησε το «White Sails», μια αγγλική διασκευή του τραγουδιού «Άσπρα, Κόκκινα, Κίτρινα, Μπλε» τον Δήμου Μούτση από τον δίσκο «Συνοικισμός Α’» του 1972, σηματοδοτώντας μια σύντομη περίοδο συνεργασίας του με τον Έλληνα συνθέτη. Ήταν εξίσου δημοφιλής στην Ευρώπη, τη Λατινική Αμερική, τη Μέση Ανατολή και την Ιαπωνία.Το 1973, ο Ντέμης Ρούσσος έκανε μια από τις πρώτες του τηλεοπτικές του εμφανίσεις στη Μεγάλη Βρετανία, στην εκπομπή «The Basil Brush Show», ενώ εμφανίστηκε και στην τηλεοπτική εκπομπή της Νανάς Μούσχουρη. Το 1980 είχε επιτυχία με το «Lost in Love» των Air Supply που το τραγούδησε ντουέτο μαζί με τη Florence Warner και με τον Dick Morrissey στο σαξόφωνο. Μετά από μια περίοδο σιωπής και κλινικής κατάθλιψης τη δεκαετία του ’80, επανήλθε το 1993 με το «Insight» (γνωστό και ως «Morning Has Broken») που απέσπασε θετικές κριτικές. Στη συνέχεια συνεργάστηκε με την ολλανδική εταιρεία BR Music για την παραγωγή των δίσκων «Immortel», «Serenade» και «In Holland», χρησιμοποιώντας ποικίλα εθνικά και ηλεκτρονικά στιλ. Συνεχίζοντας τις ηχογραφήσεις και τις περιοδείες, την άνοιξη του 2002 έκανε μια επιτυχημένη περιοδεία στη Βρετανία, όταν η συλλογή που κυκλοφόρησε με τίτλο «Forever and Ever» έφτασε στο Νο20. Από το 2006 έως το 2008 ήταν μέρος της περιοδείας «Âge Tendre Et Têtes De Bois» που περιελάμβανε τραγουδιστές με επιτυχία στη Γαλλία τις δεκαετίες του ’60 και ΄70. Η τελευταία ηχογράφηση σε στούντιο του Ρούσσου ήταν το «Demis» που κυκλοφόρησε στις 11 Μαΐου 2009. Στις 25 Ιουνίου 2010 πραγματοποίησε την πρώτη εμφάνιση του στην Ελλάδα μετά από 37 χρόνια, μια συναυλία στο Ηρώδειο στα πλαίσια του Φεστιβάλ Αθηνών, τα εισιτήρια της οποίας εξαντλήθηκαν σε λίγες ώρες. Η αεροπειρατεία Κατά τη διάρκεια της πτήσης 847 της TWA από την Αθήνα στη Ρώμη στις 14 Ιουνίου 1985, ο Ντέμης Ρούσσος, όντας επιβάτης, έπεσε θύμα αεροπειρατείας. Οι Λιβανέζοι αεροπειρατές γιόρτασαν ακόμη και τα γενέθλιά του όταν τον αντιλήφθηκαν ανάμεσα στους ομήρους και ήταν από τους πρώτους που απελευθέρωσαν.Για πολλά χρόνια ο Ντέμης Ρούσσος είχε πρόβλημα με το βάρος του. Τον Ιούνιο του 1980 ζύγιζε 147 κιλά, όταν και ξεκίνησε μια δίαιτα με την οποία έχασε 50 κιλά σε 10 μήνες. Το 1982 συνέγραψε το βιβλίο «Αδυνατίστε και παραμείνετε αδύνατοι» σε συνεργασία με τη στενή του φίλη Βερονίκ Σκαβινσκά, όπου μιλούσε ειλικρινά για τα προβλήματα του με την παχυσαρκία. Κατά τη διάρκεια μιας δύσκολης περιόδου τη δεκαετία του ’80, όταν οι κυκλοφορίες του δεν σημείωναν πλέον επιτυχία, έπασχε από κλινική κατάθλιψη. Ο Ντέμης Ρούσσος πέθανε το πρωί της 25ης Ιανουαρίου 2015, ενώ νοσηλευόταν στο νοσοκομείο «Υγεία». Ο θάνατος του ανακοινώθηκε την επόμενη μέρα μέσω ενός tweet του φίλου του παρουσιαστή Νίκου Αλιάγα. Αργότερα επιβεβαιώθηκε από την κόρη του. Γνωστοί φίλοι και πρώην συνεργάτες του όπως η Νανά Μούσχουρη και ο Βαγγέλης Παπαθανασίου εξέφρασαν τη θλίψη τους για τον χαμό του.Demis Roussos-White Sails.

Δείτε το official music video  ▶ ▶   ΕΔΩ     Καλή ακρόαση!

Σαν σήμερα πέθανε ο Γρηγόρης Μπιθικώτσης: 15 αξέχαστες ερμηνείες του «Σερ»




Σαν σήμερα πέθανε ο Γρηγόρης Μπιθικώτσης: 15 αξέχαστες ερμηνείες του «Σερ»

Ο Γρηγόρης Μπιθικώτσης αποτελεί αναντίρρητα έναν από τους σπουδαιότερους ερμηνευτές στην ελληνική μουσική σκηνή, ακόμη και σήμερα (7 Απριλίου) όπου συμπληρώνονται 14 χρόνια με την απουσία του. Εάν ο όρος «αυθεντικός ερμηνευτής» αναζητούσε ποτέ αντιστοίχιση, τότε είναι σίγουρο το λήμμα πρέπει να κοσμεί το πρόσωπο του Γρηγόρη Μπιθικώτση. Άνθρωπος με μεγαλοσύνη, κύρος και αυθεντία. Μέσα από τις συναντήσεις του με εφάμιλλα σημαντικές προσωπικότητες κατέγραψε πολύτιμες στιγμές στην δισκογραφία του τόπου μας, με άφθαρτο αποτύπωμα στο διηνεκές. Ο ανυπέρβλητος δισκογραφικός συγχρωτισμός του Γρηγόρη Μπιθικώτση με το Μίκη Θεοδωράκη και το Γιάννη Ρίτσο στον «Επιτάφιο» το 1960, στη «Ρωμιοσύνη» το 1966, αλλά και το 1964 ξανά με το Μίκη Θεοδωράκη στο μελοποιημένο «Άξιον Εστί» του Οδυσσέα Ελύτη συνθέτουν μία τριπλέτα εμβληματικών έργων με βαρύνουσα σημασία, τα οποία εξακολουθούν – ανεξαρτήτως εποχής και καιρού – να εμπνέουν τους αγώνες. Η συμμετοχή στους θρυλικούς αυτούς κύκλους τραγουδιών και οι εμφατικές ερμηνευτικές αποδόσεις ανέδειξαν το Γρηγόρη Μπιθικώτση ως μία από τις πιο αναγνωρισμένες φυσιογνωμίες στην ελληνική μουσική. Χαρακτηριστικό είναι το προσωνύμιο «Ο ερμηνευτής της Ρωμιοσύνης» που του δόθηκε. Εκτός από την αναμφισβήτητη συνάθροιση με το Μίκη Θεοδωράκη, το ανεξίτηλο καλλιτεχνικό κεφάλαιο του Γρηγόρη Μπιθικώτση στάθηκε και στο ρεμπέτικο τραγούδι. Μία περίοδος επίσης που δε γίνεται να παραλειφθεί στιγματίστηκε από τη συνεργασία του με τον αείμνηστο στιχουργό Κώστα Βίρβο. Στο πανόραμα της καριέρας του, ο Γρηγόρης Μπιθικώτσης έχει σημειώσει συμπράξεις με όλο το πλήθος δημιουργών της ελληνικής μουσικής, όπως είναι οι Μάνος Χατζιδάκις, Νίκος Γκάτσος, Σταύρος Ξαρχάκος, Μάρκος Βαμβακάρης, Δήμος Μούτσης, Βασίλης Τσιτσάνης, Άκης Πάνου, Γιώργος Ζαμπέτας, Απόστολος Καλδάρας, Γιώργος Μητσάκης και πολλούς ακόμα.Φτωχολογιά - Γρηγόρης Μπιθικώτσης.

Δείτε το official music video  ▶ ▶   ΕΔΩ     Καλή ακρόαση!

Τόλης Βοσκόπουλος: Ένας αληθινός και «ανεπανάληπτος» σταρ




Τόλης Βοσκόπουλος: Ένας αληθινός και «ανεπανάληπτος» σταρ

Όταν o Τόλης Βοσκόπουλος ξεκίνησε το τραγούδι λόγω του στιλ, του στησίματος στο πάλκο και του τρόπου ερμηνείας και ντυσίματος, οι φανατικοί θαυμαστές του τον αποκαλούσαν «Πρίγκιπα». Βρισκόταν στην κορυφή του ελληνικού λαϊκού τραγουδιού για δεκαετίες, γεγονός που οδήγησε τον εξίσου μεγάλο καλλιτέχνη και στιχουργό σε πολλές επιτυχίες του, Γιάννη Πάριο, να δηλώσει: «ο μόνος σταρ που έχει η Ελλάδα είναι ο Τόλης». Μάλιστα, όπως έχει περιγράψει ο Γιώργος Γερολυμάτος, τη δεκαετία του 1970 οι νέοι τραγουδιστές… έσπαγαν το δόντι τους(!) προκειμένου να μοιάσουν στον Βοσκόπουλο, λόγω της χαρακτηριστικής οδοντοστοιχίας του. Ο Γιώργος Ζαμπέτας στην αυτοβιογραφία του σημειώνει: «Ο Τόλης είναι γεννημένος θεατρίνος. Ανεβαίνει στην πίστα και την καταπίνει όλη. Γιατί η πίστα όταν ανεβαίνεις σου λέει: Φάε με για θα σε φάω. Να ‘ξηγιόμαστε. Μεγάλος εργάτης ο Βοσκόπουλος, ο μεγαλύτερος». Όπως είχε αναφέρει ο ίδιος ο Τόλης Βοσκόπουλος κάποτε σε συνέντευξη του στη δημοσιογράφο Σεμίνα Διγενή, «ξεκινώντας το τραγούδι, πήρα μαζί μου και τον ηθοποιό Βοσκόπουλο». Σήμερα, 55χρόνια μετά την εμφάνιση του στο καλλιτεχνικό στερέωμα, ο Τόλης Βοσκόπουλος αποτελεί ένα σπουδαίο κεφάλαιο για το ελληνικό λαϊκό τραγούδι.Ο Τόλης Βοσκόπουλος γεννήθηκε στις 26 Ιουλίου 1940 στην Κοκκινιά του Πειραιά. Είναι το δωδέκατο παιδί της οικογένειας Βοσκόπουλου και έχει 11 αδελφές. Εμφανίστηκε στο θέατρο το 1958, σε ηλικία 18 ετών σε σκηνοθεσία Θάνου Τράγκα και πέντε χρόνια αργότερα, το 1963, έκανε το ντεμπούτο του στον κινηματογράφο. Μπήκε στη δισκογραφία με το τραγούδι «Βήμα – Βήμα» του αξέχαστου μουσικοσυνθέτη Λυκούργου Μαρκέα. Η καθιέρωσή του στο πεντάγραμμο ήρθε με την «Αγωνία» σε σύνθεση Γιώργου Ζαμπέτα) τη σημαδιακή χρονιά του 1968. Το τραγούδι μέσα σε πολύ λίγο χρονικό διάστημα ξεπέρασε τις 300.000 πωλήσεις, ένα άπιαστο νούμερο για εκείνη την εποχή.Έχει ένα εντυπωσιακό φάσμα συνεργασιών, ερμηνεύοντας τραγούδια του Γιώργου Ζαμπέτα, του Μίμη Πλέσσα, του Άκη Πάνου, του Θανάση Πολυκανδριώτη, του Μάριου Τόκα, του Γιάννη Πάριου, του Γιώργου Κατσαρού, του Κώστα Βίρβου, του Φοίβου και πολλών άλλων. Για παραπάνω από 35 χρόνια όλες του οι εμφανίσεις ήταν sold out με τον «Πρίγκιπα» να αποθεώνεται από τους φανατικούς θαυμαστές του. Τραγούδια – επιτυχίες όπως «Δυο Καρδιές», «Το Φεγγάρι Πάνωθέ Μου», «Μα Εγώ Αγαπώ Μία», «Και Εσύ Θα Φύγεις», «Γλυκά Πονούσε Το Μαχαίρι», «Οι Άντρες Δε Μιλούν Πολύ», «Άιντε Στην Υγειά Της», «Αδέλφια Μου, Αλήτες, Πουλιά», «Ανεπανάληπτος», «Πριν Χαθεί Το Όνειρο Μας», «Της Χελιδονούς Το Ρέμα», «Τσιγγάνα Για Χατίρι Σου», «Ψύλλοι Στα Αυτιά Μου», «Μου Χρωστάει Μια Αγάπη Η Ζωή» και πόσα άλλα, είναι ακόμα όλα αγαπημένα, ακόμα και από κείνους που δε λάτρεψαν το Βοσκόπουλο. Ο Τόλης Βοσκόπουλος αμφισβητήθηκε πολύ. Όμως, τι είδωλο θα ήταν αν δεν είχε παράφορες και ακραίες τόσο αγάπες, όσο και αντιπάθειες;Τη δεκαετία του 1980, ο Τόλης Βοσκόπουλος θα καθιερωθεί ως «Πρίγκιπας» του ελληνικού τραγουδιού με φανατικούς θαυμαστές που κάνουν κάθε δίσκο του χρυσό και πλατινένιολ ενώ παράλληλα κάνουν κράτηση στα κέντρα που εμφανίζεται με το μήνα προκειμένου να εξασφαλίσουν προνομιακή θέση, κοντά στο είδωλο τους. Πλούσιο είναι και το έργο του ως συνθέτης. Μερικοί καλλιτέχνες που έχουν ερμηνεύσει τραγούδια του είναι: Δούκισσα, Μαρινέλλα, Στράτος Διονυσίου, Αντώνης Ρέμος, Νότης Σφακιανάκης. Το 1971, έγραψε τη σύνθεση του τραγουδιού «Αδέλφια Μου, Αλήτες, Πουλιά», το οποίο ερμήνευσε ο Γιάννης Βογιατζής και κέρδισε το πρώτο βραβείο στο Φεστιβάλ Τραγουδιού Θεσσαλονίκης. Την επόμενη χρονιά συμμετείχε και ο ίδιος ο Τόλης Βοσκόπουλος στο φεστιβάλ, τραγουδώντας το «Ξανθή Αγαπημένη Παναγιά», τραγούδι που όπως είχε ειπωθεί τότε το έγραψε για τη Ζωή Λάσκαρη, η οποία ήταν παρούσα στο ακροατήριο της εκδήλωσης. Το 1976, όταν ο Στράτος Διονυσίου κρίθηκε αθώος από τις δικαστικές αρχές, του έγραψε το πολύ γνωστό τραγούδι με τίτλο «Αποκοιμήθηκα», το οποίο έγινε μεγάλη επιτυχία και το τραγούδησε και ο Βοσκόπουλος σε δίσκο του το 1985.Ο Τόλης Βοσκόπουλος έχει πρωταγωνιστήσει αλλά και συμμετάσχει σε πάρα πολλές θεατρικές παραστάσεις δίπλα σε ιερά τέρατα της ηθοποιίας όπως ο Βασίλης Αυλωνίτης, η Βλαχοπούλου, η Βασιλειάδου, ο Κώστας Χατζηχρήστος κ.ά. Από τις πιο μεγάλες επιτυχίες του ήταν τα μιούζικαλ: «Οι Εραστές Του Ονείρου» το 1972 μαζί με τη Ζωή Λάσκαρη, «Τραγούδα Θεατρίνε» το 1978 με τη Μαρία Αλιφέρη και «Ήρθες Σαν Όνειρο» το 1998 μαζί με την Άντζελα Γκερέκου, όπου το θεατρικό σενάριο είναι στηριγμένο στον τρόπο γνωριμίας τους.Τόλης Βοσκόπουλος - Αγωνία.

Δείτε το official music video  ▶ ▶   ΕΔΩ     Καλή ακρόαση!